maanantai 9. toukokuuta 2011

Kortteja käsille katsottavaksi

Pääsiäinen meni, vappu meni ja meni äitienpäiväkin. Kortteja olen tehnyt vaikka en ole ehtinyt niitä tänne päivittämään. Pääsiäiskortit jäi kyllä kiireessä kuvaamatta, muut olen taas yrittänyt kuvata ja laitan niistä joskus tänne kuvia myöhemmin.

Muutamana lauantaina olen yrittänyt käydä ostamassa orvokkeja mutta joka kerta olen ollut liian hidas. Tai paremminkin olen tavannut mukavia tuttuja ja juttua on riittänyt niin että haluamani tummansiniset orvokit ovat kaikki menneet.
Tällä viikolla yritän kyllä ostaa ne orvokit ja sitten laitan kuvan parvekkeesta ja kaikesta uudesta siellä.

Otsikko voi tuntua jostain hassulta. Perhetuttavamme on näkövammainen ja hänelle on ihana tehdä 3D kortteja joita hän voi tunnustelemalla katsoa. Kun näkö on huono, kolmiulotteisuus tuo kortin käsille katsottavaksi ja auttaa hahmottamaan kuvaa tai korttia paremmin. 3D kortteja voi siis katsoa käsillään. Hän kertoi että heti kun ottaa korttikuoren käteen tietää siellä olevan jotain jota voi katsella myös käsin. Hänelle on kontrastit myös erittäin tärkeitä.






Ei kommentteja: