perjantai 9. tammikuuta 2009

Haaste

Kahvinpavun Sari haastoi minut tähän. Otin haasteen vastaan ja lupasin tällä viikolla kirjoitella.

1. Link to the person who tagged you.
2. Post the rules on your blog.
3. Write six random things about yourself.
4. Tag six people at the end of your post and link to them.
5. Let each person know they've been tagged and leave a comment on their blog.
6. Let the tagger know when your entry is up

Siis kuusi asiaa itsestä. No, pää ei työviikon jälkeen ole mitä parhain tähän.

1. Korttien lisäksi pidän käsitöiden tekemisestä. Lähinnä ompelemisesta ja ristipistotöistä. Vaikka täytyy myöntää että kortit ovat vieneet aja noilta ristipistoilta. Poikien ollessa pieniä ompelin heille jopa toppapuvut ja hatut ym. Nuoruudessa ompelin itselle melkein kaikki vaatteet. Ainakin kaksi "mallistoa" vuodessa. Nyt lähinnä paitoja ja korjauksia. Pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa jälleen ompelemaan enemmän. Lanka ja puikot on mulle sama kun peukalo keskellä kämmentä vaikka täällä on kuva kaksista sukista. Tässä asiassa on vähän niin kun seilaa ne laivatkin tuurilla, vai miten se oli..
2. Pidän lukemisesta, olen aina pitänyt. Ennen lapsia olin hetken töissä kirjastossa. Se oli todella mukava paikka. Löytyi kaikkea lukemista todella helposti. Lasten ollessa pieniä meillä käytiin kerran viikossa kirjastossa ja tuotiin ISO reppu kirjoja ja se riitti viikoksi. Joskus punnitsin tuon repun ja se painoi n 10 kg. En edelleenkään pääse kirjastosta ulos niin etteikö mulla ole jotain luettavaa mukana. Luen vähän kaiken laista. Nyt olen lukenut ammattikirjallisuutta eli tilinpäätöskirjoja. Lahjaksi saamani kirjan: Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan, kirjoittajat Marlkunf ja Sneckare. Kirja käsittelee naisten verkottumista ja tasa-arvoa. Mielenkiintoisia ajatuksia vaikka kaikkea en allekirjoitaakan. Kevyempänä menee Orasen Sulo tuli taloon...
3. Nyt olen asunut reilut 20 Päijät-Hämeessä. Kotoisin olen Etelä-Pohjanmaalta, Seinäjoelta. Toisaalta olen syntynyt Mikkelissä ja sieltä minut vietiin Seinäjoelle kun olin pieni. Kesät olen viettänyt Lappeenrannassa tarkemmin Lemillä siinä vieressä ja toisaalta Turussa. Joten olen vähän sekainen mutta kyllä olen kuitenkin Pohjalaane.
4. Nyt mulla on kaksi komeaa Amaryllistä jotka olen saanut pidettyä hengissä. Useimmiten kukat kyllä kuolee mun hoidossa. Vain harvat kukat saan pidettyä hengissä. Parvekkeelle haluaisin laittaa vaikka mitä kun se on lasitettu. Mutta jos ostan kukat toukokuussa, on Jussiksi ostettava uudet eikä se ole oikein kannattavaa.
5. Pidän koirista, mutta en välitä kissoista. Kissat ovat kyllä ihania niin kauan kun ne asuu jossain muualla kun meillä. Meillä ei ole omaa koiraa, vaan meillä on kaverikoira Kassu. Kassu on Schapendoes eli hollantilainen paimenkoira. Jos meille joskus tulee oma koira se voisi olla vaikka Austraalian terrieri .
6. Inhoan yli kaiken pitkäjalkaisia hämähäkkejä, ne saa mut melkein paniikin valtaan. Ei sen puoleen ei hiiret ja rotat ole mun lemmikkejä nekään. Kerran maalla laitoin kumisaappaita jalkaan jotka oli ollut verannalla jonkin aikaan. Hiiri oli tehnyt niihin pesän. Voitte varmaan arvata että huusin kun syötävä.

Johan tätä tekstiä tuli vaikka ensin ajattelin että en millään jaksa koko hommaa.
Ja sitten kennet haastan:
Tuulan Oikein nurin sekaisin jos vaan jaksat naputella
Katjan jos vaan töiltään ehtii
Jaanan kun laivalta ehtii koneen ääreen
Karjalan Kurtturuusun
Jantun jutskat
Intskun Blogin

Toivottavasti jaksatte vastata ;)

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hienoja juttuja:)
Hämähäkit kuuluvat inhokkeihini myös:))
Hirvittävän monissa paikoissa olet asunut, kiertänyt "puoli Suomea":) Tuttuja sinulle monet paikat:)

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos haasteesta! Mä joku päivä vastaan,kun löydän sopivaa aikaa ja mietin mitä kirjoittelen. Sulla on monia juttuja samoja mitä mullakin. Ompelin lasten vaatteet,kun he olivat pieniä. Nyt harvoin käytän konetta. Seinäjoki on tuttu kaupunki.Meiltä on sinne 20km ja vähintää kaksi kertaa viikossa käyn! Olen syntynyt Nurmossa,mutta nyt se on yhdistynyt Seinäjokeen,niin olenkin syntyisin Seinäjoelta:) Lukea tykkään kovasti myös. Muuten sinäkin olet minun kirjainmerkeissäni!

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos haasteesta. Minä vastaan joku vapapäivä kun tuo suursiivouskin alkaa olla loppusuoralla, nyt viikon lopun olen töissä. Pitää nyt jo ruveta miettimään mitä kirjoitan. Sinulla on paljon hyviä juttuja joita olet tehnyt. Olen minäkin ommellut joskus, nykyisin ompelen vähän. Lapista tullessa ollaan tultu Seinäjoen kautta, muta ei pysähdytty. Minä asun Seinäjoelta noin viidensadan kilometrin päässä ihan itärajalla. Myöskin sisilisko jalkineessa on aika epämiellyttävä otus.

Jaanabella kirjoitti...

Sinähän kirjoitit oikein pitkä jutun ; )
Yritän vastata haasteeseen,kunhan saan pakolliset kotihommat työpassin jälkeen taas tehtyä.
Hämähäkeistä en minäkään tykkään.

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos haasteesta.
Koetan vastailla minäkin, vaikka olenkin surkea meemeilijä. Kunhan tässä hetken mietin mitä kirjoittaisin.